like this BLOG ?

Saturday, August 27, 2011

nak mimpi tokwan :(

sejak kebelakangan ni ,
aku asyik teringatkan arwah tokwan(nenek).
rindu sangat nak jumpe die ,.
dalam mimpi pown da cukup .
sebab terlalu rindukan die ,
satu hari ,aku berdoa lepas sembahyang ...

YA ALLAH YA TUHANKU,,
aku memohon kepadaMU ,berilah aku mimpi berjumpe dengan tokwan .
sesungguhnya aku terlalu merinduinya YA ALLAH..
berilah aku melihat wajahnya walaupown seketika ..
YA ALLAH YA TUHANKU,
dengarlah doaku ini ,
KAU perkenankanlah doaku ini YA ALLAH....

lepas bace doa ,aku bace YAASIN pulak ..
bergenang air mate aku .
ntah kenape aku rase teramat rindu .
tak henti henti aku berdoa untuk mimpikan die .
kalau dulu aku pernah mimpikan die ,
sekarang pown aku mahukan perkare yang same .
mungkinkan itu berlaku ?
wallahua'lam ...
walaupun da lebih 6 tahun die pergi meninggalkan kami ,
tapi aku tak pernah lupekan die .
hiba rasenye hati ni bile terkenang saat pemergiannya ..
tabahkanlah hati hambaMU ini YA ALLAH..

lepas aku tenangkan diri ,
aku nak tido dan pohon sekali lagi untuk mimpi itu .
malangnya ,tiada apa yang aku mimpi pade malam tu .
sedih .
aku tak berhenti stakat tu je ,
malam malam berikutnye aku terus meminte ..
aku harap satu hari nanti ,aku akan dapat mimpi
peluk dan cium die..


p/s ::
dialog dari satu cerita ''kalau kite nak sesuatu itu ,mintaklah dengan ALLAH,dan DIA akan bantu kite ...



No comments: