like this BLOG ?

Friday, December 31, 2010

TAHUN BARU

HAPPY NEW YEAR !



dengan 
muke yg same
kaki yg same
tangan yg same
hidong yg same
mulot yg same

akan menjadi manusia yg laen.
yang laen?
ape maknenye tuh?
ouh,,
maknenye..
.
.
sempena taon baru nih,
aku nak buat azam baru,
semangat baru,
and baju baru warne biru kat skolah
tahu kenape?
sbb dah terlantik jadi pengawas.
hahahaa
nak suke pown ade..
camne boleh ter ade name aku yep?

hahahaha,,no komen.
YEAH.!
sbagai pengawas taon depan,
aku akan buat yg terbaek untuk org2 kampung.
oppss,,pembetulan.
untuk warge sekolah.:)

INSYAALLAH....
 and 1 lagi,taon dpn aku dah STPM.
semoge aku rajin blaja and 
rajin jugak buat keje skolah.
pointer 3.5 target aku.
and kalau lebih,
ALHAMDULILLAH..:)

menghitung hari




haih,,dah dekat ni.,..
sekarang aku tgh menghitung hari dan saat.


ari ni 31/12/2010
..

esok 1/1/2011


dan....
.
.
.
.
bermule lah tahun baru dalam hidup aku nih.
tak sgke cptnye aku membesar.
kan?
hehee
tapi besar2 pown maseh lagi skolah.
so,,xde la rse cam tue bangke sangat.
keh3.
taon dpn dah upper 6,means that aku la generasi aku la paling tue kat skolah tu.
bhahaha.
silap2,
.
.
.,
bkn tue.
tpi terlajak umur.
hee~~

1 je tak syok,,
taun ni masuk asrama lagi,
pastu kompem trase dikongkong kan?
mmg la mnde tu bese tpi x suke ar.
kwn2 aku yg blaja kat IPT-IPT tu..,,best je leh bebas2
takde praturan.
aku plak,,
dikelilingi praturan yg aku sendri x suke.
contoh  nye?

1.fon takleh bebas sgt
2.segale praturan die kene ikot.
3.terkurung,takleh kuar jln2.(aku suke jln2)
.
.
kalo kat skolah plak terikat ngn 
KEJE SEKOLAH.
 al maklum lah,,aku ni jenis yg tersangat malas nak buat homework yg cikgu bagi.
hehee.~~
maaf la ye,tpi mmg aku camtu,
tak leh la nak hipokrit2 kan.

keje yg cikgu bagi tuk buat lam cuti ni pown x tersentuh olehku.
mak aii~~
ntah ape la dende yg bakal aku dpt nnti .
huhuu
sape suruh jadik malas.
tapi kan cuti ,,cuti untuk cuti la.
bkn cuti tuk keje skolah.
hehe

***************
hah.betol tak aku ckp?
cuti untuk cuti la kan?




Monday, December 20, 2010

ambil kesempatan|celah kejapkejap

adussss,,,lamenye tak masuk sini..
i dapat tinjau2 je,,tak dapat sign in pownn..
ermm,,maklum la,,
sibuk bangat dong..
tak tau la keje ape,,tpi rase mcm sibuk..
atau mgkin i saje buat2 sibuk..
hahahaa..
okeh,,disini kite akan mulekan kelas menaip kite.
hahahaaa.
mula2,,nak say HYE to everyone,,lame tak story2 kat sini..
then,i nak say BYE coz kesuntukan mase nak berblog lame2..
sorry yep kawan2 sume..
tak de mase byk,,mate da ngantuk campur hujan and bunyi katak2 menyanyi dengan sumbangnye.
sampai disini sahaje episode kali ini..
sehingga ketemu lagi yep,
korng2 sume.,,,i love you..!
bubyee,.;)

Monday, November 29, 2010

Jangan Kecewakan Orang Yang Mencintai Kamu

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya
    hanya ada kamu satu-satunya.


2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap
     menjadi impiannya.


3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu
    merasa berat badan kamu sudah bertambah.


4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain
    lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang
    berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.


6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon
    untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu
     sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat
     bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.


8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa
    pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau
    tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.


9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia
    ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.


10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon
      untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.


11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan
      mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.


12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi
      baginya barang itu sangat istimewa.


13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.
      Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.


14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran
       yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh
       di mata, jauh di hati?’


16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau
      mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.


18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika
      kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.
      bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar
      mana permintaan mu.


20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS
      dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas
      dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.


21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari
      kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.


22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak
      pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin
      mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu,
      kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

lepas korang bace ni,ape pendapat korang.?
heheee..
betol tak korang rase? ? 

real | world



dalam hidup kite,,
macam2 pilihan yang kite terpakse buat.

seboleh bolehnye,
kite memang nakkan yang terbaek untuk kehidupan kite.
untuk dapat yang terbaek,,
kite kene fikir elok2,..
kite tak bleh buat kptusan dalam keadaan yang maseh serabut..


Sunday, November 28, 2010

lelaki | idaman

mood: angau


hahhh!
bile tengok tajuk ,ape korang fikir?
hahahaaa...

yezza..!
...
meh nak cite..
.
.
.aku baru je abes tengok cite DALIL CINTA kat tv3.
korang tgk tak?
pelakon utame die SHARIFAH AMANI & FAHRIN AHMAD.
syok abeessss..(thumb up)
;))
skang ni aku bkn nak cite pasal cite die tu..
tapi
nak kongsi ngan korang tentang watak fahrin ahmad dalam cite tu..
bestt kalo dapat yg macam tu.
hahahaaa
(brangan kejap)
.
.
jgn slah phm pulak,,
aku kongsi2 cite ngan korang ni bukan sbb aku nak yg seperfect die,,
aku cume rase mcm besstt kalo dpt yang mcm tu..
hik3...
sory la kalo menyampah ngan entry kali ni,,
tapi itu lah aku..
suke brangan,,
hak3

takde la,,
aku suke laki yang caring and best cam die tuu...
and die tak suke marah2,penyabar..
hensemm and...wow!
cukup lengkap..
hahahhaaa..

Jika belum siap, Cintai ia dalam DIAM.....

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam ...karena diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mau merusak kesucian dan penjagaan hatinya..

karena diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu.. menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merusak izzah dan iffahmu ..

karena diammu bukti kesetiaanmu padanya ..karena mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt. pilihkan untukmu ...

ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan ALi ?yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ...tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah

karena dalam diammu tersimpan kekuatan ... kekuatan harapan ...hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap padanya ?

dan jika memang 'cinta dalam diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata,biarkan ia tetap diam ...

jika dia memang bukan milikmu, toh Allah, melalui waktu akan menghapus 'cinta dalam diammu' itu dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat ...

biarkan 'cinta dalam diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahasia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu ...

Saturday, November 27, 2010

sampah oo sampahh.. :P

mood: kosong sekosongnye


adoyaii,,,

rase macam menyampah pulak malam nie..
hahaha!

ape je la aku nie..

ntah la,,tetibe plak aku rase bosann..

bile bosann,,sume bende aku buat jadi menyampah,.

aku bukannye nak sgt men'sampah'kan diri macam ni..

tapi tu laaa,,hahahaha!

dah rase dah pown skang nie..

bukak fb pown mcm xde pape,..

bosann yg amat lah korang weyh..

Thursday, November 25, 2010

Episod 2- Aming gi doktong umah tok imang

              Sedak ah abang ye wat nyeyeh ke aming. Aaaaaming, bukang aming!, Aaaaaming , bukang aming!. Padang nge muka aming. Babil ngat dek pong. Mase  tok imang tubik dari sejid nok ambek lipar, abang ye tunjuk ke aming guane rupe tok imang, Aming cerat molek, paka serbang macang bakul, paka juboh serebeh, paka spek mate  awe-awe itang, misa nipih siak, janggut panjang jengong. Koho abang ye ngusik, tok imang nok ambek Aming, koho ye takutan. Peluk kemah keming ayoh ye, dok lepah-lepah.Tekkang ayoh Aming, nok kilah kain hok sellok takdi lagi, nok ambek lipar cap beng teng Aming lagi, nok gaga kuci kete lagi dalang kocek. Macang orang ngandung lah pulok sebab aming dok gatung depang. Nok gohek kete pong dok leh, dok gendong gitu ah depang stereng. Puah ayoh ye pujuk, gitu gining, dok makang siku gok.Nok dok nok , ayoh ye tebeng gohek gok kete dia koho-koho. Aming pulak sebek, sok sek lagi bunying. Jebek muke-muke, dok tekek nge ayoh ye. Pale macang nok masuk dalang baju ayoh ye.  Nge ingus, nge air mate, nge air idung, nge air lior, penoh jeluah di baju ayoh ye. Ayoh ye pulok , lengoh gok ah pehe, serebang kaki-kaki duk gendong ke Aming. Kete pulok skali gi bira, skali gi tengoh, bewang-bewang kiri kanang macang ulo lari masuk dalang rok. Kete blakang dok tau ah, ping-pong,ping-pong, tekang ke hong. Doh, gohek kete doh ah koho, pah tu bewang pulok, maroh ah orang alik lakang. Parok ah gining. Molek je kete ye gi bira, pitah kete laing dari blakang nung, dang gi saoung “Guane boh, bawak kete ke,  bawok keh”. Hija muka ayoh ye malu. Rase nok nusuk bowoh kuseng kete je. Mari pulok hok laing ,soung lagi , “mende bawok kete gining ee,  kete labbi laju agi.” Biru stor pulok muka ayoh ye, wase nok masuk dalang desbok pulak. Ayoh ye, nok dok nok ,wat isyarat mulut, mucung ke Aminggg pah tu wat muke sebek tiru muke Aming. Drebar sebeloh ngangguk-ngangguk wat pahang, pah tu ngiling pale dia. “Berat nanang….”, tubik dari mulut dia. Ade lagi kete pitah, saoung pulok  “wane bawok kete bewang kalli ning, mung mabuk tape ke, kite  nok pitah pong susoh”.  Bila ye junga pale, kelih ke Aming tengoh peluk kemah keming nge ayoh ye, pompongang poseng, tapi dang agi wat ulasang siarang langsong. “La dalang kete pong dukong gok,peseng nape gining ing, sakit tayya”. Ayoh ye wat kerising kenyih gitu ahh, tahang malu.  Skali junga kirri, skali junga kanang , sakot pale Aming nok kelih depang dok leh. Pulah cawah skali nok ke nyapa .  Koho-koho, koho-koho sapa jugak drumah. Nyada ayoh ye,  kenaling, lembik lokli, leloh bedoho layang ke Aming. Naik drumah , bahang nasik  tige pinggang, bulurang, air teh O beng pulok abih secetong nye tibang.

                  Jok kejadiang  di sejid kena ke Amingg, ye lame doh dok ikut ayoh ye gi sejid, tok imang maroh ke Aming,  ye kate. Ayoh ye maghi mikkir, kalu gining sokmo, rohok ning. Pah ke besor dok gi sejid. Kekgi lambor sejid pong dok kenal. Petang-petang ayoh ye wat raoung , newar-newar bira rumoh tok imang. Tok imang ngenne gok nge ayoh Aming,napok je ayoh Aming gendong motosikal,  ye klo slalu, tangang  pulok kibor kiri kanang, Aming kelih ke tok imang, ye cang ke spek mate awe-awe itang tok imang, napok ke tangang tok imang  macang nok debih  je , naoung pulok situ le. Ayoh Aming derah-derah wat gi newor tah kelaing dulu. “Smulah ayoh aji, kekgi ambe maghi mulla, serung ke ayoh Aji ning.” Ayoh Aming kabo ke tok imang belang-belang tunjuk ke Aming hok tengoh nangis bederohong. Tok imang wase pelikkan, wane pulak takut ke ambe ning, ke takut ke spek awe-awe itang ambe,  ke kilah kaing tinggi ngat ,dokpong takut ke rambut reseng ambe sebab  turung takdi dok dang nok bojeng.  Kelih atah bawoh, blakang depang  wasaang come doh , takut maccang ke ambe.

               Dok lame pah tu ,maghi pulok lah ayoh Aming. Tok Imang dok sille molek doh atah gere nge mok aji. Siak nge sekut meri, nge air kawe.  Angin pulok puh,puh tiup. Sedak nguh wasaang tok imang.  Aming napok nakut lagi. Dukung dok lepah nge ayoh ye. Tangang pegang kelat gang. Hoh, kene kelat gang gok, dok ketek ah Aming, memang berehi. Dok dulli doh ke tok imang. Mok Aji depong Aming wat gi duduk atah gere pah tu layang Aming makang kelat gang belah kanang. Tok imang ambek tepat belah kiri, jurung kalli kat papang  jokel. Dok dekat-dekat kang nangis pulok budok Aming ning.  Sudoh bebase tertib terning satni tubiklah soalang tok imang “doh guane gamok  budok ning, nakkut pa gitu seme, macang ah kite ni hantu polong, kelih kite sapa nolong berderohong’. Ayoh Aming pong  critalah ke tok imang, hal Aming dalang sejid ari tu, tengoh-tengoh crite tok imang  camek sekut meri, kecak air kawe, pah tu buh mula atah gere. Ambek sekut meri , cicoh air kawe, puwak dalang mulut. Dok maing gitu ah . Ayoh Aming ni gok  crite bukang maing sedak, nge tangang nge kaki , nge lipar jepung abih naik atah palle. Sapa ke bab aaaaming, bukang Aming! , aaaaming, bukang Aming! , tok imang suke sellok sampe tebelohok. Kembur abih biskut meri, tupah  air-air  kawe. Pah ke air dalang talang pung abih telerak ,  hanyar banyar, kubang lembang abih.  Mok Aji dari takdi dok bang dengor jugak cerita Aming, nge Mok-mok Aji suke selok jugok . Ye ulang “aaaaming”, Tok Imang tukang jawak “bukang Aming!.” Pah tu pakat suke dua orang tu sapa gegor tubuh-tubuh.   Dok sedor ye dok bira ngat doh. Duk gegor – gegor gitu, dok sedor kayu jokel tu patoh riok , prakkk bunying, kanja tok imang dok dang nok wat mende , tok imang jatoh sengbam beloh kiri , muke bahang di akor mottan tepi gere, pecoh spek awe-awe itang tok imang.  Mok Aji kejjut kelih ke tok imang jatuh jerebab gitu, dok sedor kayu papang gere tu jettak , bidah ke dia pulok . Cokeng naik papang tu, jadi macang papang gelosor , Mok Ajie pulok golek koho-koho,  jatuh beloh kanang nge Aming-Aming kali kelecak tah bowoh. Tungging langgang skali. Abih tepek kelat gang di idung,  manjang sapa linge. Ye terrik mok’o mase jatuh takdi.Ayoh Aming pompongang , saloh aboh, nok suke ke , nok sedih tengok keadaang tok imang nge mok ajie. Tok Imang duk kerah situ nge spek awe awe itang pecoh sebeloh , duk tepi akor mottan tengoh  gegor lagi tahang suke, sapa dok rok nok bangung. Mok Aji dalang kemama – kemama , wat selambe dok tau je,  derah derah bangung cegat, belang-belang dukong Aming. Duk lame-lame guling gitu napok seksi ah pulok. Aming dok dang nok nangis , sebab Mak Ajie derah-derah akit ye. Ye suke glekek tengok kelat gang lekkat di muke mok Ajie. Air mate Mok Aji bera lagi , bukang sedih , sukaang. Ayoh Aming wat lolok tanye tok imang” doh guane ayoh aji, sakit ke dok?, sakit duane ?”. Tok Imang jawak wat gurra “ Sakitt ahhh, dua tepat ambe sakit, se tali perut , rase macang nok putuh, se lagi buah pinggang , sbab rase nok keccing. Aming oh aming mung punye hal lah ning sapa pecoh abih  spek awe awe itang ambe….”ngeloh tok imang. Aming dang lagi bang dengor jawak lalu “Bukang Amingggg!…

KISAH AMING GI SEJID.

Ayoh ye kate doh tok bolih ikut. Ye nok ikut gok . Pah tu dalang sejid wat bising. Ye berembah ngan abang dia. Bising Bango. Ayoh dia hok tengah mayang ni nok maroh dok tau ahh. Geletik tangang rasa nok bui penampor sutir. Orang laing kiri kanang dalang sof mok’o rase gitu jugak,  mesti dok kusuk semayang. Kalu ye maghi dekat, bulih junga tangang, belang-belang bace fatehoh, mesti kena keppok pale,  baru ye bulih dudok diang. Base anok dok rajing mari sejid, ye ingat sejid ning macang padang tepat maing. Ye berembah, ye berembah jugak nge abang dia.   Nok buwak gane , budok dua  taung , dok tahu ke mende.  Orang paka baju melayu nok gi sejid, ye derah-derah gi ambek baju retek dalang robok. Tak dok pioh, ye buke abih sorok dalang rumah cari pioh, bulih ke dia pioh besar, paka jugak, paka jugak walaupung dok lekat di pale. Tengelang separuh dahi napok butir mate je dua butir, kelit-kelit. Ayoh ye kate “Aming doh ayoh gi ahhh, kek gi aming bising, dok dudok diang, kaca orang mayang”. Panda ye jawak “Aming  uduk je, Aming diang je, Aming mayang nge ayoh”. Uhh,  jawak bukang maing juruh. Ayoh dia pong ajoklah, nok try ,bulih ke dok dia duduk molek-molek mase orang semayang jumaat. Kalu dok ajok kang ye nangis guling hanyar depang mok dia,  sapa orang abih mayang. Rohoklah mok dia nok suruh senyap kekgi.



Mase khetbah tu ye start doh, iyah-iyah ye fire ke abang dia. Abang ye senyak je, dok layang. Ayoh ye keling-keling dari jauh, pah tu cerelong ngan wat mulut cettum gitu. Marohlah tu .Ye senyak kejap. Pah tu ye segok-segok pulak abang dia, iyah-iyah, koya jadi ultrameng lawang raksakse.  Ayoh ye cerelong lagi, ambek jari tunjuk bubuh dekat nge bibir, wat gerok kiri kanang. Perit meto , takutlah tu konong. Derah-derah ye gi duduk bira abang dia, terkising-kising senyung. Dok dan dua minit ye segok pulak abang dia, maing pogong-pogong pulak, iyah-iyah..



Ayoh dia buat isyarat ke abang dia ,suruh maghi dekat. Ayoh dia bisik “koho teruk adik mung ning, mung ajok adik mung gi blakang, tepat orang buh lipar nung, mung layang ye berembah, kot panda ye ah nok begocoh ke, nak berguling ke, nok teranding di dinding ke.Dok bolih jadi gining, ye kaca orang nok mayang kekgi.”   Abang dia ajoklah gi blakang. Ye pong derah-derah ikut.



Amanglah sementor. Bulihlah dengar khetbah molek skit. Tok imang perabih khetbah dia, pas tu sedia nok semayang. Pah takbir je , bace patehoh, eh-eh tubik mari duane dok tahu, ye mari pulok nge abang dia. Duk selit celoh sof. Ye akat takbir jugak pah tu wat mulut bebet-bebet, pecih-pecih, pecih-pecih bunyi, bace mende dok tau.  Ekseng je lebih.Mase abang dia sujud ye buwak pulok, tengok molek ngat  abang dia sujud, kabat lallu atah blakang wat macang kuda. Keduk-keduk , bising bango. Mase abang dia duduk , ye pelok tekok abang dia , lepah tunju dua tige butir, debih-debih bunying. Gitulah sapa orang abih semayang.



Lepah bagi salang, kiri dan kanang, ayoh dia cerrelong slalu, bulat gete mate dia macang nok sembul , maroh tahap gajah naik minyok. Ye kejut ke mate sembul ayoh dia , Ye lari gi nusuk blakang abang dia, tahu nye saloh sebab ayoh ye pesang benor doh jangang wat bising dalang sejid.  Ayoh dia saoung  slow-slow  “Sape maing masae mayang takdi hahhh ?”. Dalang takut-takut dia jawak “Bukang Aming”.  Kebetulang tok imang tengah bace doa lepah mayang, tok makmung pulak jawak rama – rama “Aminggggg”. Ye kejut , watpe semua orang kata Aming.  Ayoh dia kate lagi “Sape bising bango main gocoh dalang sejid hahhh” . Tok Imang  bace doa .Makmung jawab aminggggg. Ye pucat lesi doh muke, ye jawak “Bukang Amingggggg, bukang Amingggg.. muke paling kiri kanang tengok ke makmung, mintak kasihang belas. Abang dia doh dok tahan suke tengok keaadaang dia hok pucat lesi. Ayoh dia wat lolok tanye lagi “ sape hok maing berembah dalang sejid ahhhh?”. Tok  Imang perabih doanya, hok akhir dia kate “Ya Rabbal Alaminnnnnn”, kuat skit dari biase. Makmung-makmung sume pakat perabih amingkan doa tok imang, kate kuat skit dari biase “Amin Ya Rabbal Alamin”. Ye kejut hanyar. Bukang Aming, Bukang Aming, selok ye nangis takutan.  Makmung sume tengok ke dia . Derah-derah Ye gi  jerba ke ayoh dia. Reboh nungging ayoh dia sapa sellok kaing-kaing. Abang dia dok tahan, suke sampai guling bating depang  sof.



Bersambung….

Wednesday, November 24, 2010

hey korang,,
......
ade ape2 cite x mlm ni?
.
.
xde??
.
.
ok,,xpew,,aku pown xde cite yg hebat sgt nk cite kali nie.
tapi kan,,aku ade jumpe 1 cite kat fb,
cerpen loghat tereangganu..
mak oiii,,pecah perot suke,,
smpai nanges2,
bhahahhaa!!
mmg syok ar cite 2..
dgn mak2 aku skali suke,,smpai terbelahakk..
kah3..
lawak gile sioott.!
aku yang tukang bacekan tuk family aku ni pown,,xleh nk abeskan cite 2..
smapi ke 1 tahap tu,,mmg xleh bace teros,,kene lap air mate dulu,,
sbb da suke byk sgttt..hahahaha!
kelabu mate aku,,berair..hahahaha!
nnti la,,aku postkan kat sini,,.
tggu ye..hehee.;))

Monday, November 22, 2010

;)))

thanx awak...;)


imysm<3<3<3

bahagie yang sesaat.:)

aku bersyukur..
sbb bgi aku rase happy sgt malam nie. ..
bukan ape,,
emmm....
ntah la..
nak ckp slah,,tak ckp pon slah...
heheee..

yes.!that my secret..
hahahahahahaa....:D
dont ask me okeh .!
;)))

Sunday, November 21, 2010

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-3

dah beso ye adek kecik aku nie..
haha,,prasan lak die adek aku.
tpi xpe la,,mmg adek aku pown,,haha..
lepas solat isyak,,aku n family duk relax2 sambil tgk tv..
pastu hp umah aku menyanyi...
alalalalalalaaaa..
sharil:hello,,ibu suruh mari dumoh,
umi aku:bkpe ?
sharil:emm,,mari je la..
umi aku:bkpe,,adek nangis ke?
sharil:dop ar,,ari jadi adek nie..ibu sruh mari blake.
umi aku:ehm3,,dop ingat lasung ari ni ari jadi adek..
ok la,,mokde gi kekgi..bye.


(sharil tu anak jiran aku,die ade adik yg maen2 sokmo kat umah aku nie..)



kitorg pown siap2 ala kadar and pegi la umah die..
and.....
.
.
.
.
.
.
.
.











suke sangat die....
org laen tak nyanyi pon lagi lagu birthday tu,,die da nyanyi sorg2.
hahahaaa...


Thursday, November 18, 2010

HAHA..ade stail tak?

 ni sepupu aku oke.!
okeh,,ni aku...hahaa..sje testing.....

ghedix.!

 bukan aku punye tu..haha!aku cume menggayekan je...keh3.!           

AIDILADHA 2010







Saturday, November 6, 2010

celaru

hye diary.!
aku tak tau la nape...
ari ni aku rindu sgt ngan die..
YA ALLAH,..pe perlu aku bt nih..?
huhuhuu
sememangnye tiap2 hari aku rindu die,,
tpi ego aku tinggi tuk akui sume tu kat die..
sume nombor fon and fb die aku delete..
tpi..hati aku tak penah delete die..

perlu aku terus terang?
atau simpan je?
hmmm,,sku beharap ade jlan tuk slesaikan sume nie.
yes.!i still love youu.:(
you,your new partner aand me....

you and your new partner -happy.
how about me??:(

Tuesday, November 2, 2010

takooottt..!!

nak dijadikan crite,.
smalam aku diganggu mase tido..
ntah ar ape mende tu.
tapi sies aku ckp,,aku takott gile.
psst,,pssttt..*bisik.*
smalam aku study la konon nye,,
smapai kul 12,,aku stop!
pastu pegi ar tutup lampu then terus baring atas katil tuk tido..
aku pejam la mate tu,,
pastu kann..
mase mate tepejam tuh,,aku dnga 1 bunyi ,,
macam cicak jatuh kat langsir,,macam yang bese2 aku dnga tu la.
aku tak ambek kesah sgt sal tu,,tpi takot la jgk nk buke mate tu.
aku diamkan diri je 
and teruskan tido.
pastu.......
tibe2,,belakang badan aku ni rase seram sejukk..
yang aku ingat BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM je..
aku sebut banyak kali lam ati..
pastu kann..
aku rase cam bende tolak2 belakang aku ni..
kuat jgk la kott..
serammmm..
mase tu,aku tido mengiring..
die tolak2 and tolak lagi..
lame jgk,,
pastu..,,
abes je adegan tolak2 tu,,1 bunyi plak aku denga..
ntah ar bunyi ape,,tpi mmg betol2 kat tlinge aku nie ha.!
sekali je die bunyi.
cam harimau.
emm,,ntah ar..
taktau bunyi ape.
bilik aku tu dah dibacekan YASIN oleh aku adek jap tdi.
hope da xde pape.
aku nak tido dgn bekualiti da lepas nie.
penat gk layan mende2 cam gile tu.
haisshh!!

Thursday, October 28, 2010

suka duka dipendam sendiri :(

 gelak tawa tak bermakne gembire.kankan?

rindu jugak kaw kadang2..
tapi aku tanak jadi bodoh rindukan kaw..
buang mase jew rindukan laki cam kaw tu..gila!
hahahaaa..

Saturday, October 9, 2010

lawatan sambil shopping.!:D

 kitorang pegi jalan2 cari makan..
hahaa,..kesian cikgu,,
carik2 lam dewan tuh,,
tapi tak jumpe sorg pown..
kitorang masuk lam dewan pameran tu lam 10minit jew,,
pastu kuar carik makanan..:D
 tempat first yang dituju..:
mcD
hahahahaaa......
ecah..!
 ohohoooiiiii...ni aku laaa..
hahahaa
 di mane shaje berade,,mmg wajib nk snap..




cine mate ntah sesat nih.!hahahaaa

TAK SANGKE..

aku pown tak sangke perkare ni jdik lam idop aku..
hahaa..
aku rase sedih loo..
tpi takan nak nangis kowt..
pompuan jenis ape ntah pompuan tu..!
tetibe jew hambek aku punye,,
menyampah tol..!!
haahh!mmg aku grm pown skang nie..
yew la,,bkn aku crik psal dulu tau..
die tu yg crik pasal dulu..
wekkkk!!

arap jew aku baek..
hahahaaa 
:P


Sunday, September 5, 2010

PROJEK HARI RAYA AIDILFITRI 2010

sape kenal kueh ni???

hahahaa..!
ok2,,aku tau ade yang tau and ade yang tak tau...
kalo korang nak tau...
ni la kueh goyang..;)
ade jugak org panggil kueh bunge durian,kueh bunge ros..
and macam2 name lagi lahh...
warne yang biase ade kat kedai cume warne kuning 2 jew..


okeyh!kali ni aku buat kelainan thu..
korg bleh tgk sndiri..
ade macam2 warne..
aku try buat warne biru,hijau,pink,and kuning...
hehehee...;)))
chantek tak kueh tu??
baru pertame kali buat..heheee..
best,,aku rase mase bebuke tadi..
6 jam aku buat tuh..
sekse gile...

Friday, September 3, 2010

dunia hati..!

ntah ape la nak jadi ngan aku nie...
hmmm..
naseb badan....
nak buat cam ne kan??
naseb baek adik bradik aku balik minggu nie..
xde la aku terase sangat ngn hilangnye die tuh..!
sekurang kurangnye,aku bleh la buat2 happy ngan dorg nie..:(
bodoh ke aku??
adohaii,,,,~~
ntah la labu...
aku pown tak tahu pe yang dah aku buat..
alaa....stakat ilang die 2,,x bermakne ape pown lam idop kite...kan2??
mgkin aku akn dapat yang better lagik kowt..
sape tahu kan??
tu la,,xyah la ko nak sedih2 asmaa oii...~~
kumbang bukan seekor..
hahahaa..
emmm........:(
aku cakap saje boleh la kowt..
tapi hati nie susah nak terime..
hhuhuhuuu..
aku doakan dorang bahagie...2 jew bleh aku ckp..
(sebak tetibe)
ok la..da lewat doe...nak chow lu..;))) 

from::
penderita sepi

Wednesday, September 1, 2010

1 SEPTEMBER 2010..

1 september,detik 12.36 minit tengah malam,..
aku dan die bukan lagi bergelar kekasih..
aku sedih YA ALLAH..tolong la aku,,tolong la kuatkan aku untuk hadapi sume nie..
aku x tahan YA ALLAH..separuh hati aku dah bagi kat die,,tapi cam ni balasan yang aku dapat..
hampir setahun stengah aku couple ngn die,,and aku selalu harapkan yang terbaek untuk kami...
huhuhu...inikah yang terbaek untukku???
aku tak tahu ape salah aku,,sampai die sanggup menduekan aku...
setahu aku,,aku tak prnah gatal2 ngn laki laen ,,sbb aku tau n sedar yang aku da ade die..
tapi die???ape nie???
huhuhuu..xde perasaan ke die??xpenah ke die pikirkan aku??
xpenah ke die ingtkan aku???
hukhukk..
sedih sgt bile mende cmni jadik kat aku,,aku buntu YA ALLAH..,,ape perlu aku buat??
terus merayu tuk dapat cinte die balik???
TAK!!aku xkan buat tu sume..!aku tak bodoh nak hegeh2kan org yang dah buang aku!..
YA ALLAH YA TUHANKU,,kau bimbing lah aku ...beri lah aku ketenangan..
aku tak mampu YA ALLAH..aku terlalu sedih dengan ape yg dah jdi nie..
tak penah aku sangke2 kan perkare ni berlaku,,
sampainye hati die buat aku camnie..
macam2 alasan die bagi,,tapi 1 pown aku x caye..
ini ke lelaki??huh!
jahanam..
xyah nak mintak maaf ngn aku,,aku tau tu sume pure2..2 sume lakonan!die cume nak aku tau yang die rase bersalah...!
aku tahu tu sume,!xyah nak hipokrit!
aku tahu aku tak sesempurne org laenn..
maybe aku tak cantik,,aku gemok.,aku selekeh...and mybe pompuan tu lebih baek dari aku..die lagi comel dari aku..
huhuuu..aku sedar sume tu..!

Saturday, August 28, 2010

AZFAR- AKAN KU JUMPA



Ku mengatur langkahku
Jalan tanpa bayang-bayang mu
Langit dan bumi setia menemani ku
Matahari menyinar tak pernah berpihak pada ku
Ku kepanasan tanpa perlindungan mu


Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri mu dalam hidup ku ini
Rasa kecewa ada bilakah kita nak berlari
Namun yakin ku takkan ku temui

Ku takkan pernah cuba berhenti
Wajahku mencari cinta
Yang ku tahu hanya tuk diri ku
Kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akan ku jumpa diri mu
Dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpi ku selalu

Ku lihat semua gembira
Bila mengenali erti cinta
Senyuman ku beri hanya duka
Bila ingin teman tuk berbicara

Cinta datang sembunyi
Andai ku kabur mencari
Hadirlah dalam hidup ku ini

Cinta datang engkau pergi
Bila langkah ku cuba
Untuk mengejar diri mu

Friday, August 6, 2010

suaraku berharap..;)

i like this song..<3<3<3..
hope you all pown enjoy k..
saye tak tipoo,,mmg btol best..
dngar smpai abes dulu baru leh komen keyh,..;)

this song is special to 
my lovely friends!
and
my special boyy..;)
*ahmad qais zainal abidin..
imy all <3 <3

Sunday, July 25, 2010

dont know what to say..

hmmm..
ape la naseb..
ari ni byk btol mslah aku buat..
stat dari bangun tidow lagi da bikin poblem..
tension2!!
huhuu..
(mak aku buat kueh hantar kat kedai2)
smlam mak aku da pesan,,
'kalo umi nak mintak tolong angah,,umi kejut la lam pukul 5,k'
 and i said.'yes!its ok'

pastu pagi tadi,,mak aku kejut kul 5.30 pagi.
mak aku kol jew nset aku,,die mlas nk pagi bilik aku..
aku pon terus bangun..,,bwk towel sbb nk mandi..
nak masuk bilik air tapi abah aku ade..
aku pown duduk la atas kerusi kat dapor 2..
tanpe segan silu aku pejam balik mate kat situ..
sbb ngantuk sangat..
aku tak sangke la plak mak aku kejut pukul 5.30 pagi tu untuk tolong die..
dengan slambenye aku pegi mandi..
kalau dah masuk bilik air 2 tau2 jew la..
punye la lame aku mandi.(walaupown sejuk)
siap jew mandi tuh,,kuar bilik air terus mak aku bebel..
huhuu..
sedih gile aku,,awal2 pagi dah kene marah..
kire aku tolong jugak cket2..
tapi aku masih rase bahangnye kene marah tu..
huk3..
punye la sedih,,mase mak aku pi hantar kueh pagi 2,,
aku masuk bilik and terus nangis..
sob..sob..sobb..
menyayat hati btol...

dasyat betol aku punye majok,,hahaa..
semalam aku was2 nk pose ke tak,,sbb malas..
tapi lepas kene marah 2..aku ambek kputusan nak pose jew..
majok la kononnyee..
hahahaaa..
teruk btol aku!

bile tibenye time nak pegi skolah,,
aku undo aku punye krete,,
aku tgk blakang,.. tapi tak prasan yang krete bhagian dpn tu da langgar pintu pagar umah aku..
hahahaa..
ape la nasebb..
malang betol pagi ttuh..
sume bende tak jadi..
tension btol aku!!
bile dah jadi camtu,,skali lagi aku kene marah ngan mak aku..
hohooo..
tension2!!