like this BLOG ?

Sunday, January 8, 2012

cashier ::second day ^^,

okay ,buat pengetahuan umum ..
aku dah dapat kerje ,as a cashier kat kedai runcit je .
hari ni dah kire second day la .
first day memang banyak gile mistake ..
kire salah la hape la ..
tapi ALHAMDULILLAH ,aku cepat belajar .
hari ni tak jadi macam semalam dah ,,lebih cekap dari sebelum ..
ALHAMDULILLAH ..
aku tak kesah sangatt pasal gaji ke hape ,
cume nak pengalaman tu ..
takde la aku kekok sangatt nak keje esok esok ..
best gak keje aku sekarang ni ,
sebab customer stakat hari ni takde la teruk teruk ..
takde yang moody moody ,aku cukup berterime kaseh .
bile ade yang muke macam masam siket sebab aku tak ingat harge ,
aku pun cakap la kat die 'mintak maaf ye kak/abang ,saye baru kerje :) '..
and dorang pun senyum balik ,dorang kate 'oo ,patut la ...takpe takpe '
okay ,kalo berhemah dan berbudi bahase macam tu kan lege sikett hati aku ni ,
takde la gelabah sangatt buat keje .HEHE !
tapi kan ,,as a cashier ...rokok memang aku kene sentuh .
lepas tu kalau yang beli rokok sebatang sebatang 
then ambek lighter tuk hisap terus rokok tu memang banyak .
aku tak kesah ,masalahhnye asap yang die hembuskan tu datang dekat aku .
siket ke banyak ke memang tersedut jugakk ..
sume orang tau kan ,,perokok pasiff lebih berisiko dari perokok aktif .
hah !tapi naseb baek bos aku cakap lepas ni tanak jual dah rokok .
ALHAMDULILLAH ,takde la kene hadap bende tu hari hari .
lagi 1 ,tadi ade customer tu ..lelaki ,die beli rokok sebatang .lepas tu ambek straw 1 .
aku tanye die 'kenape ambek straw ?'
die cakap 'minum lah'
aku terpinge pinge ,'minum?'
sedangkan die tak beli air pun .
dari ape yang aku lihat ,,die macam penagih .
wallahua'lam ,
aku bukan nak bersangke buruk tapi dari ape yang aku tengok ,macam tu la ...
tu lahh sedikit sebanyak yang aku alami hari ni ..
nanti kalau ade yang best best ,aku kongsi lagi eyh ..^^,

No comments: