like this BLOG ?

Wednesday, January 4, 2012

kehidupan

bile aku dah besar ,aku lebih menghargai sebuah kehidupan tu ..
tak macam dulu ,zaman aku kecik kecik .
aku ingat lagi ,zaman sekolahh menengah ..
tingkatan 1 aku baek lagi ,tingkatan 2 pun baek lagi ..

naek tingkatan 3 ,aku banyak ikut kawan ..
kawan ponteng itu ,aku pun ponteng itu .
kawan lompat itu ,aku pun lompat itu .haha !
then bile masuk form 4 and 5 ,aku ditukarkan ke sekolah teknik .

almaklum lah ,,pelajar pelajar teknik boleh dikatakan semue takleh pakai .perangai buruk .
aku pun turut sekali jadi budak yang nakal .
macam macam kitorang buat ,ape yang cikgu suruh memang tak buat .

dan ape yang cikgu larang tu lahh kitorang buat .
ponteng kelas ,pegi surau lewat lewat dan kadang kadang tak pegi langsung .
keluar ikut pagar blakang pegi kedai senyap senyap .
pegi sekolah lambat ,buat bising mase senior senior study for SPM .
aduih ,balasannye pulak macam macam kitorang kene .
haha !


kene rotan tapak tangan ,kene tahan dekat dalam dorm senior sampai tengah malam ,berlari tanpe pakai selipar ke surau dan jangan sampai cikgu sampai dulu ..
cikgu pakai motor ,kitorang gune kaki ..hah ,boleh bayang tak kitorangg kalut cemane .HAHA !
berlari atas jalan tar ,masuk masuk surau orang penuhh ,,muke plak berpeluh peluhh .
memang terukk tapi bile ingat ingat balik ,,bestnye aku ade kenangan macam tu ..tak semue buat perangai macam aku .HAHA!
tu lah kelebihan zaman sekolah ..
dan satu lagi ,,pegi surau lewat mase subuh ,,time nak balik ..ustaz tahan ..

tahu die suruh buat ape ?
die suruh joging keliling sekolah .uishh ,pagi pagi bute tu ..tak penah buat sume tu sebelum ni .
tapi disebabkan salahh kitorang sendiri ,nah ambek kau !
HAHA !


habis tingkatan 5 ,aku sambung tingkatan 6 .
hah ,dekat situ baru la aku rase macam jadi manusie siket ..
cikgu selalu ingatkan aku dan kawan kawan pasal dunie dan akhirat .
dari situ ,aku mule belajar nak hargai itu dan ini .

bermula dari keluarge ,kawan ,dan orang sekeliling .
aku mule kenal sape lawan dan sape kawan ..
betul aku cakap ,,
bile dah masuk tingkatan 6 ,aku mule jadi manusie .
tambah siket siket pasal agame ,bukannye aku takde asas ..cume nak tambahh .
sebab selame ni banyak yang dah lupe dan sebagainye ,,terlalu lalai dengan duniawi .sehingga aku terlupe dengan dunie yang satu lagi ..

No comments: