like this BLOG ?

Thursday, January 26, 2012

mampukah aku untuk mendapat 'hadiah' dari MU ?

ALHAMDULILLAH ,
masih dapat aku membuke mata ,
menggerakkan tangan ,
menggerakkan kaki untuk ke sana dan ke sini .
ALHAMDULILLAH YA ALLAH ..


rase sayu hati nak buat entry ni ,
air mate bergenang genang menunggu saat gugur ke tanah .
tahu kenape ?
saat ni aku terase diri ni tersangatlah hine ,tersangatlah kerdil,tersangatlahh kotor di sisi ALLAH ,
walaupun aku rase aku dah banyak buatt kebaikan dengan manusie sekeliling ,
tapi belum tentu cukup kebaikan yang dilakukan terhadap PENCIPTAKU dan makhluk makhluk laen .
laju je jemari ni menaipp keresahan hati malam ni ,
hati aku tersentapp ,mengalir laju air mate ni bile tengok satu video yang dipost oleh hambe ALLAH itu ,,
yang berkisar tentang hamba hamba ALLAH yang bermimpi bertemu RASULULLAH ,,
betape besarnya 'hadiah' yang mereka dapat dari ALLAH swt ,,
ALLAHUAKBAR ,,
sesungguhnya ENGKAU berhak memberi kepade sesiapa yang ENGKAU kehendaki .

sesiapa yang belum tengok video yang sangat menyentuh hati ni ,boleh tengok dekat SINI .

betul ,anda juge akann menangiss ..
ape yang membuatkan aku mula menangiss sepenuh hati  ,,ialahh apabila hamba ALLAH tersebut mengatakan bahawa
''siapalah saya sampai nabi nak peluk saya dan juge sakit belakang saya sembuh dan tak sakit sakit sampai sekarang .''

YA ALLAH ,,sungguh bertuahh hamba ALLAH itu ..
sehingga dapat bermimpi berjumpe dengan kekasihMU ..
aku terkedu dan air mate tak berhenti mengalir ketike tonton video tersebut ..
dan aku terfikir ,amalannya yang begitu membuatkan die berpeluang bermimpi bertemu dengan RASULULLAH ,,
dan kita ?
bagaimana amalan kita ?adakah sudah cukup untuk kita mendapat hadiah yang tidak terkira nilainya itu ?
ALLAHUAKBAR ,,,fikirkanlah sahabatku ..:(


No comments: