like this BLOG ?

Thursday, December 1, 2011

umurku masih panjang.

1 disember 2011 (khamis)


"angah ,bangun sembahyang subuh..."
aku buke mate siket ,tengok muke umi .
terus bangun pergi toilet ,
tutup kepale ngan towel sebab ade tetamu kat umah ..
*memang hari hari macam tu sebab anak angkat mak aku stay at umah selalu ..


dalam pukul 6a.m camtu la ,kitorang solat same same la kan ..(berjemaah)
aku tak rase ape ape sakit pun mase tu ...
bile imam start bace AL- FATIHAH pade rakaat pertame tu ,
perut aku mule rase sakit,


ALAMAK!
asal rase camni ?
adoii ,,sakitnye ...*hanye ALLAH dan aku yang tahu sakitnye..
rase macam nak mengalir je air mate ni ..
aku selawat dalam hati biar lege siket sakit tu tapi tak jadi ape ape ..
kaki dan tangan mule rase sejuk ,kebas ..*rase macam terapung apung .
HAH,dah datang dah !
betul ke ape aku rase ni ?


YA ALLAH ,,betul ke aku akan pengsan ni ?
aku nampak family tengah solat tapi samar samar ..
YA ALLAH ,janganlah engkau tarik nyawaku sebelum aku bertaubat kepadaMU 
YA ALLAH ..


suasana menjadi panik 
badan aku huyung hayang mase berdiri tu ,
dengar tak dengar je orang bace surah ..
tak sampai seminit lepas tu ,
badan aku dah terbalik ke belakang ..


umi aku yang tengah sembahyang terus pusing belakang ..
"angah ,kenape angah ?
angah ,dengar tak ni ?
angah ,kenape ni ?
angah ,angah ,angah !"
"angah buleh semayang tak ni ?"
sambil tampar tampar pipi aku ..


telekung sembahyang aku dibuke ..
aku hanye bole angkukkan kepale je mase tu ,,

 adik lelaki,afiq ..terus berhenti sembahyang and datang dekat aku ..
yang lain (abah ngan anak angkat umi) habiskan solat ..


selesai dorang solat ,abah terus datang dekat dan picit picit kaki yang sejuk tu ..
muke aku mase tu memang takde darah ,
umi kate muke aku pucat lesi ..
umi pegang dahi ,tak panas tapi berpeluh peluh je .
aku pun tak tahu kenape .
nak bangun tapi tak larat ..
lame jugak terbaring kat situ ..


dalam setengah jam kemudian ,aku cube bangun dan ke bilik air 
untuk ambil wudhuk balik ..
tadi kan da batal sebab pitam ..

jalan slow slow sebab tak kuat agi .
huhu ..


takut jugak ,ape jadi ngan aku sebenarnye ?
kenape boleh pengsan ?
camne kalau aku betul betul takde tadi ?
hmm ..




terima kasih YA ALLAH ,,
kerane maseh beri peluang padaku untuk bertaubat kepadeMU ..
sesungguhnya aku bersyukur maseh dipanjangkan umur ..



No comments: