like this BLOG ?

Sunday, December 25, 2011

bersyukur masih diberi hati yang lembut

pernah tak kita pergi jalan jalan ke mane mane destinasi ,
dan otw ke sane tu kite terserempak atau terlihat dari jauh
dengan orang orang yang sedikit pelik ?
pelik macam mane ?
emm ,macam ..
orang yang jalan jongkang jongket ,
orang yang mulut senget ,
orang yang hidung kemett ,
orang yang mate juling ,
orang yang muke pelikk ..
pernah tak korang ?



ade tak korang tengok ade manusia yang sempurna fizikalnya yang ketawekan orang orang sebegitu ?
situasi normalnya ,mesti ade kan ?
mesti ade yang tengok dengan muke pelikk ,
lepas tu bisik bisik kawan sebelah ,
lepas tu tunjuk tunjuk kat orang tu ,
lepas tu sengeh sengeh macam kerang busuk ,
lepas tu jalan jaoh jaoh dengan orang tu ,
kononnye takut lah ape lah ..
memang macam tu manusie ,kan ?
pantang nampak bende pelik siket ,cepat je nak melatah ..

aku sendiri pown dah banyak pengalaman macam tu ,
tapi kali ni aku nak kongsi 1 pengalaman ..
minggu lepas aku pergi lawatan ,rombongan bas la kan .
otw ke MELAKA ,
berhenti dekat 1 traffic light ni ,
sit aku tepi tingkap ,
so senang la nak tengok kat luar tingkap tu ..
kire bahagian tengah jugak la tempat duduk aku tu ..
tibe tibe dengar kecoh orang ketawe kat belakang tu ..
budak budak laki duk bahagian belakang tu ,
aku paling la ke belakang ,nak tahu jugak ape yang lucu sangat an ..
pastu tengok la die tunjuk tunjuk tengok tengok kat luar tu ..
aku pown tengok la sekali ,
tahu ape yang lucu sangat bagi dorang tu ?

aku tengok ade pakcik tue tu ,pakai baju melayu ,seluar slek elok la .
lepas tu pakai kasut sukan ,
die nak lintas jalan ,tapi die punye jalan tu ,,
slow sangat sangat ,
bole kate kalah lhaa budak setahun yang baru pandai jalan tu .
nampak macam die tak boleh nak angkat kaki tinggi tinggi ,
die terpakse lajukan gerakan die ,sekse tengokk .
sebab takut traffic light hijau dan kerete kerete akan gerak la kan .
dah la mase tu hujan ,,
die ade pegang satu cebisan kotak tuk tutup kepale die dari kene hujan .
sian sangat aku tengokkk ..
sampai menitis air mate aku bile tengok die macam tu dan manusie yang ketawe tuhh .
sedih sebab ,
*mane sedare sedare die ,kenape biarkan die yang dah usie macam tu keluar lagi ..
*dan kenape orang tu takde perasaan sangat sampai boleh dijadikan bahan ketawe ?
*dan satu lagi ,orang yang lalu dekat dengan die ,kenape tak tolong die ?

bile aku balik rumah ,aku tertengok status dekat fb yang seakan akan kes aku ni ,
lepas tu ade orang komen dekat situ .


 bgus lar klu tersentuh hati 2...2 mkne nyer hati kte 2 terang lagi..tp klu tgk skadar tgk x rse ap2,,,pkir lar....



dalam hal ni ,bersyukurlah kite masih ade rase simpati terhadap golongan golongan seperti mereke yang kurang bernasib baek ni ,tu maknenye hati kite masih lembut dan ade belas kasihan .
mereke tak mintak dilahirkan cacat atau keadaan yang teruk bile dah tue .kan ?
fikir fikirkan lah ..











1 comment:

Anonymous said...

Duke: lmbt lg hati die..alhamdullilah...