like this BLOG ?

Monday, May 14, 2012

anda semua penting :')

kadang kadang kita rasa kita dah buat habis baik kat semua orang ..tapi kenyataannya kita sebagai manusia tak pernah mampu untuk bahagiakan semua orang ,tak pernah mampu untuk sukakan hati semua orang dalam satu masa ..
maaf kawan , kalau aku menyakitkan hatimu .. aku juga manusia biasa sepertimu .
dalam hidup ni , kite perlu pandai memilih perkara yang penting daripada yang penting .





orang selalu beritahu keluarga dia " mereka penting dalam hidup saya".
orang selalu beritahu sahabat dia " awak penting dalam hidup saya ".
orang selalu cakap kat kawan kawan dia " kamu semua penting dalam hidup saya ".
orang jugak selalu cakap kat teman lelaki dia "awak sangat penting dalam hidup saya ".
semua mereka adalah sangat penting .
tapi  ,
antara kawan dan teman lelaki ,aku akan dahulukan kawan ..
antara sahabat dan kawan ,aku akan dahulukan sahabat ..
antara keluarga dan sahabat ,aku akan dahulukan keluarga .
antara keluarga dan ALLAH  SWT ,aku akan dahulukan ALLAH SWT . .
kenapa ? kerana dalam semua yang penting ,pasti ada yang lebih penting .

usah bersangka buruk dengan menyatakan aku ingin melupakanmu ,
tapi aku perlu ,aku perlu memilih mereka yang penting daripada mereka mereka yang penting .


#feel free to share :)

No comments: