like this BLOG ?

Sunday, April 17, 2011

a lot of story in one day !

_____________
15 APRIL 2011
_____________
pade sebelah paginye , aku dan kawankawan semuenye sibuk dengan tugasan masingmasing kat sekolah tu .
maklum la ,hari tu MENTERI BESAR TERENGGANU nak datang . .
kitorang diarah pakai baju kurung warne oren ,selendang putih . .sebab berkabung . . .
kitorang pagipagi lagi da siap .haha.
sakan bergaye budakbudak nih .
suke aku tengok .;)



__________________________________________________________________________________

habis satu bab ,balik umah tu plak ..
tengahtengah syok online,mak aku tanye . .

'angah ,nak jalanjalan tak petang ni ?'
aduhai . . .da lame tak jalanjalan . .
'katne umi ?'
'kite pegi pantai nak ?'
'nak3!'
'ok ,lepas asar nanti kite pegi k . .'

kaki aku tak baek lagi ,tapi still nak jalan .
haha.
degil kau ye asmaa..!
syok abes !
sekali sekale balik dari hostel ,best jugak dapat jalanjalan..
tak ar bosan sangat duk kat umah tu . . .
ni yang aku sayang banyak gile kat umi and abah aku nih . .
hehe!:P

disebabkan aku tak bole nak pakai seluar lagi ,sebab lutut aku yang l uke tu tak baek lagi . . 
hari tu hari pertame aku pakai skirt pegi jalanjalan..
santai gile .
haha!
tak tau larh nampak buruk ke tak ngan dressing cam tuh .
kelakar pown ade mase tuh .
sebab first trial kan ....^_^


p/s::ape komen anda bile saye pakai macam nih ?HAHA!


_________________________________________________________________________________

kitorang balik dari pantai dalam pukul 6.30 petang ..
mase tu ,perut masingmasing da kuar macam macam lagu .
kitorang plan nak gi makan kat kedai jep . .
perut aku paling rock lagunye ,sebab dari pagi tak makan .
aduss,,pedih gile lagu lam perut tuh. haha!

dalam perjalanan ke kedai tuh . .
mak aku dapat 1 panggilan dari abang angkat adik lelaki aku yang ade kat asrama mase tuh .

abg lan :salam umi ,afiq jatuh dalam bilik air tadi .
umi :haa ??betol ke ??
abg lan :aah,betol umi .teruk jugak tu . .lutut die berlubang . . .
umi :ye ke nih ?astaghfirullahhalazim......*muke mak aku cemas sgt .
abg lan :umi datang la kat sini .
umi :nanti umi pegi k...salam .

lepas selesai cakap ngan abg angkat die ,
umi cerite kat kitorang yang terpingapinga tak tau pape nih . .

umi :camne ni abah ?
aku :kite pegi skarang la kat die . .takut teruk je . . .
abah :makan camne ?
aku :biar je lah ,tak lapar mane pown .boleh lagi tahan . . . 
umi :kite balik dulu,tukar kerete.pastu kite pegi skarang kat adek ye bang . . . .
abah :ok .

aku diam tanpe kate ape ape . .takut jadi ape ape kat adek laki aku sorang tuh .
dalam diam aku berdoa . . .

YA ALLAH,,kau selamatkanlah adek aku . .
semoge die takde apeape .
kau lindungilah die YA ALLAH . . .
sesungguhnye aku sangat sayangkan die .
terime kasih YA ALLAH . . . .:(

rase macam nak nangis je mase tuh . .
ustaz die call ,die cakap nak hantar adek aku ke hospital .
kitorang pown terus ke hospital . .
sampai kat unit kecemasan tuh ,aku meluru masuk ke dalam . . 
adek aku ade kat dalam 1 bilik tuh .tapi aku ngan adek pompuan aku tak leh masuk . . 
kitorang terpakse tunggu kat luar je .huhu!
sedih jugak mase tu .nak tengok adek aku tak leh.benci tol .!!
lame jugak tunggu kat luar tu .
macam macam perasaan mase menunggu tuh.
adoyaiii~~
sakit dade aku..
bukan sebab lame tunggu ,tapi sebab macam macam orang aku jumpe .
yang sorang tu excident ,sorang lagi kaki masuk dalam tayar basikal ,
ade lagi yang jarinye lekat mate kail .and banyak lagi larhh..
oucchh!sakitnyeee...
nak nangis aku tengok dorang tuh .

lepas da lame tunggu kat luar ,mak aku keluar dari bilik tuh.die cakap . .

'angah ,masuk la...tengok adek .'



aku pown masuk ar ,cepatcepat masuk . .
doktor ade kat dalam tu tapi aku buat taktau je..
tengok2 kaki die da berbalut . .
pastu die kene ke bilik xray plak ..
dalam mase yang same ,lutut aku  nih terase sakit yang amat .pedih .
sebab banyak bejalan . .
tapi kutabahkan jua tuk tengok adek tersayang ...;(
lame jugak kat sane .
lepas siap xray ,die kene pegi kat bilik tadi .
aduh,sekali lagi kene bejalan jaoh..
arghhh,,sakit lutut ni ha....huk3!
ingatkan buat ape ,rupenye lutut die yang nampak tulang tuh kene jahit...
sakitnye YA ALLAH . . 

semoge ALLAH kurangkan sakit adek aku . .aminn....


aku yang tunggu kat luar tuh hampir menangis sebab terkenangkan nasib adek aku .:(

p/s::semoge afiq cepat sembuh ye .angah doakan afiq .
      sayanggg afiq . :))





No comments: