like this BLOG ?

Thursday, June 14, 2012

how can i calm you ?



bila kita ditimpa masalah atau kesusahan ,mencari seseorang yang boleh mendengar apa jua masalah kita sangat sangatlah susah .
ada yang berpura pura je .. kita cerite penuh dengan emosi ,berair mate dan kadang kadang berapi api bagai nak rak tapi kawan kita punya muka punyalah selamber .. ada jugak yang memang langsung tak tunjuk minat ,bila tanya pedapat ..dia hanya cakap 
'hmm ,ok la tuu ..'
'tak yah pikir sangat '

WHAT ?? nampak sangat dia tengah bagi jawapan selamat kan .nampak sangat tak fokus dengan apa yang kita cakap .arhhh ,yang macam ni la aku lagi beremosi .yang sedih lagi sedih ,yang tengah marah jadi makin nak marah .huahaha !
tapi ada jugak yang memang tak pandai nak beri nasihat kat orang ...golongan yang ni takpe lahh ,nak buat camne kan ... mungkin dia ada sesuatu nak cakap dalam otak dia tapi tak terluah dengan lisan .sekurang kurangnya dia jujur oke .sebab ayat ayat dia akan macam ni ..*kowt
'sorry la ,aku memang tak pandai nak beri nasihat kat orang ..tapi aku boleh dengar ..ko boleh cerita kat aku ..'
nahh ,boleh tahan la jugak kalo camni ..sekurang kurangnya kita rasa lege ,ade orang sudi nak dengar perkongsian dari kita ..
tapi kadang kadang ,aku bercakap sebagai perempuan ok ...pelukan dari seorang kawan/sahabat/pendengar setia boleh meleraikan kekusutan mahupun kesedihan kita .
hey hey ,peluk same jenis lahhh ! nak peluk laen laen jantina buat ape .grr !
macam aku la kan ,tengah tengah sedih nak mampus ni ade orang duduk sebelah and hug me ..then i will hug back tightly !!sebab dari situ aku tahu masih ada orang yang prihatin terhadap diri aku ,terhadap perasaan aku ... oleh sebab itu ,dulu dulu aku pernah buat kawan aku camtu .. bile tengok dia nangis ,aku akan duduk sebelah dia ..bila dia pandang aku ,aku tahu dia mahukan seorang yang boleh kuatkan dia untuk facing mende tu ..walaupun tak mampu nak faham masalah dia ..i'll hug them or hold their hand tightly .
betulkah ?
tak jugakk kan ,lain orang lain caranya ....
sekian dari ASMAA ALI .

peace no war ^^,



No comments: