like this BLOG ?

Saturday, July 9, 2011

. new . story .

cite ni panjang taw ,
kalo taknak bace takyah bace .
THANKS kat orang yang sudi bace entry nih .;)

mood :sedey , insaf .ntah hape hape .


lame tak jenguk sini ,
dashboard pown dah tuka pattern dah .HAHA!
nampak sangat lame tak update blog an ..
hari ni 8 JULAI 2011 ,aku baru balik dari 1 kem kecemerlangan STPM peringkat sekolah 
kat ANGULLIA BEACH RESORT ,MARANG.
pegi ah sane ,best jugak !
ehemm,,macam nak promote resort plak .HAHA
dari smalam mintak ngan mama(warden asrama aku),
merangkap guru mikroekonomi aku .,
mintak nak balik umah .tak mau duk asrama .
alasan kitorang tak larat nak basuh baju kat asrama ,
mama takpe ,ade washing machine . .kitorang takde .
mintak punye mintak ,die kasi .
ape lagi ,bersorak sakan ar aku and the geng nih .HAHA .
suke sangat bole balik umah .
naek bas OTW balik tadi,terus call mak aku ,
excited dapat balik . .
first call,terputus .tak jelas sangat cakap ape .
aku pown send msj gtau yang tadi tak jelas ..
tak lame pastu ,bas yang aku naek tu stop kat kedai keropok lekor MERCHANG,
ramai yang turun nak beli bawak balik umah .
aku pown join gak turun,nak beli bawak balik kat orang umah ni..
RM0.50/satu ,aku beli RM5.
cukup la kowt agaknye ,
tengah tunggu kopok tu ,aku call lagi mak aku ,
sbb takut die tak denga ape yg aku cakap tadi ..
sbb suare macam baru bangun tido.
tapi bile call,die macam marah ..
aku pown,'ok la,takpe'
aku pelik ,nape tibetibe nak marah aku .ermmm..
tapi takpe la,jangan pikir sgt*cube pujuk ati sendiri*


bile da sampai kat sekolah ,aku call mak aku lagi .
nak suruh ambek aku .
call call tak angkat .call phone rumah ,adek aku angkat . .
aku cakap kat die ,suh gtau umi ambek aku kat asrama .
sbb aku duk kat asrama...
pastu adek aku cakap,call ar umi sendiri ..


da la letih angkat beg berat kat bahu ,bole die kate camtu ,
ape slahnye tolong bagitau kejap .
die cakap ok,nnti gtau ar . .
aku pown cepat2 kemas barang nak turun bawah balik .
tapi sebelum turun bawah ,aku call balik umah aku ,
aku tanye adek aku,da bagitau belom ?
die cakap belom .
emmmm...:(
bole die kate camtu ,punye la lame aku tunggu ,
ingatkan da cakap kat mak aku,rupenye tak .
bengangnye + sedih tak terkire ar .
sambil sambil termenung tunggu mak aku tu ,
terpikir jugak ,ni mesti ade pape jadi kat umah ni . .
sebab tu jadik camni .
hmmm~
tak pasal pasal aku plak jadi mangse keadaan..


aku dapat msj ,adek aku cakap nanti umi datang sbb umi ade keje sket .
OK ,aku tunggu .
tunggu punye tunggu ,setengah jam berlalu .
sampai aku terlelap kat kerusi yang aku duduk tu .
naseb baek takde orang mase tu ,HAHA!


tak lame pastu ,nampak kerete aku ,
dalam kete tu nampak adek aku and ayah aku je. 
mane umi ?
tertanye tanye sbb kalo pape hal ,umi aku memang ade skali .
hmm,,ni sah sah jadi ape ape kat umah ni...
hmmmm~~
tengok je la ape kat umah tu .


sampai kat umah ,mak aku tak tengok pown 
sbb die tengah potong buah asam gelugor tu ,
lame tak tengok buah tu weyh...
aku bagi salam ,umi jawab dalam hati kot ..
die tak tengok pown aku ,huhu .
nak nangis . .:'(


tapi takpe lah ,saba jep .
aku masuk lam umah .basuh baju kotor ,mandi ,buat air ,pastu relax2 kejap .


ingat nak tolong umi buat keje ,
tapi takut nak pegi dekat .
kang die buat tak layan,malu plak .
huhu .
aku tengok dari dalam umah je ...
time maghrib baru die masuk ,makan nasik .
aku tegur die ,aku cakap . . .
'umi,tu kopok . .'

die buat tak layan ,tak tau die makan ke tak ..
aku masuk bilik air ambek air semayang .
tak brani nak tanye lebih lebih,
kang kene marah ke tak layan ke,terase plak .
dalam hati cakap,
*takpe la,ati tengah nak marah lagi tu .bia dulu ...


lepas makan,umi mandi .masuk bilik and terus tak keluar keluar .
tido la tu kowt .
aku yang terpengong pengong ni tak tau sape salah ,ape jadi pown tak tau .
sampai malam ni pown ,aku tak cakap cakap lagi ngan mak aku .
tapi an ,tadi baru aku tahu puncenye . .
adek aku punye pasal rupenye buat die marah .
tak pasal pasal aku pown kene tempias .hmmm~~












No comments: