like this BLOG ?

Sunday, February 19, 2012

tragedi bersame belalang !

bile ingat balik ,sememangnye aku tergelak sorang sorang pagi tadi ..
sampaikan mase mandi pun ,aku tergelak sorang sorang .HAHA !
nak dijadikan cerite ,mak aku suruh aku pergi mandi pagi tadi sebab nak keluar .
aku pun terus nak ambek towel dalam bilik ,tengah tengah syok melangkah tu an ..
ase cam sejuk sejuk je dekat kaki aku ,''hish ,ape la pulak melekat ni ?''
bile mate dah tengok kat kaki seluar yang ade seekor belalang besar,mulut terus menjerit !


tak sengaje ,tibe tibe je die terjerit jerit .HAHA!
agak kuat la aku jerit ,,aku panggil mak aku ..."UMI ,UMI !
TOLONG !BUANGGG !!UMI ,CEPAT BUANGGG !!

jeritan yang sememangnye kuat tu memakse ayah aku yang diluar rumah tuk masuk ke dalam ,adek aku yang baru sudah mandi cepat cepat naek atas ,umi pulak muke panik ,mybe die ingat ade ape ape yang serious berlaku kowt ..HIKHIK !
aku tergelak sambil nangis ,..nangis sebab takut ,,gelak sebab kelakar ,mane tak kelakarnye ,sebab seekor je bende alah tu ,habis sume berkumpul !NGEH3!
mak aku gelak sampai kuar air mate .abah jugak lah yang tolong alihkan bende tu dari terus 'landing' depan pintu bilik aku .mesti abah cakap ,''sabo jela kalo ade anak perempuan !''HAHA!
dah la mende alah tu susah nak buang dari seluar aku ,,memang menangiss ahh !
HOHO !
orang laen aku tak tahu ,tapi aku memang anti(takut dan geli) serangge okay !
lebih lebih lagi yang terbang terbang tu .ISH !tak suke tak suke !
lepas abah buang ke luar tingkap ,aku terus ambek towel .
masuk bilik air pun sengeh sorang sorang !
HAKHAK !

#bole bayang tak aku jerit kuat kuat sambil kaki lagak macam nak sepak orang ulang ulang kali sebab nak suruh belalang tu lari .HAHA ! :DD

No comments: